Search

Nasveti

Ne bojte se hidratov! – svetuje Tine Lavrenčič, triatlonec

V zadnjih letih se na področju rekreativnega športa veliko več kot prej govori o prehrani. Verjetno k temu pripomore visok porast ljudi, ki so fizično aktivni, kar me mimogrede zares navdušuje, saj je športna aktivnost eden izmed nosilnih stebrov našega zdravja in dobrega počutja. Trenutno v laičnem svetu športne prehrane prednjačita dve strani. Tisti, ki zagovarjajo LCHF način prehranjevanja (vnos hrane z zelo omejeno količino ogljikovih hidratov (OH)) in tisti, ki zagovarjajo normalen, ali pa recimo temu visok vnos ogljikovih hidratov.

Kaj pa sploh so ogljikovi hidrati v hrani? Po domače povedano so to izdelki, ki vsebujejo enostavne sladkorje in sestavljene sladkorje – med te sodi tudi škrob. Vsekakor pa je njihova osnovna funkcija oskrba telesa z energijo. Enostavni sladkorji so tisti del OH, ki so za nas nezdravi in se jih moramo v večji meri izogibati. Sem spadajo recimo navadni kuhinjski sladkor, sladke pijače, sladice,…). Sestavljeni OH pa so tisti, ki vsebujejo recimo škrob. Ta je tudi najprimernejši za uživanje. Škrob se nahaja v žitih, stročnicah, gomoljih, ipd. Če na primer pojemo porcijo testenin ali njokov z bolonjsko omako, ob tem pa postrežemo še nekaj solate, imamo na mizi povsem uravnotežen in tudi zdrav obrok!

Vsa živa bitja potrebujejo energijo za ohranjanje življenja. Ker spadamo med najbolj razvito vrsto živih bitij, potrebujemo te energije še toliko več. Vsaka akcija, vsak naš napor (ne nujno fizični) namreč zahteva določeno količino energije. V kolikor smo še fizično aktivni, potrebujemo energije še toliko več. Najbolje je, da energijo prejmemo iz vira uravnotežene prehrane. Ogljikovi hidrati in njihovi mehanizmi so ključni in glavni vir energije, ki jo človeški organizem potrebuje za normalno delovanje. Glukoza (pridobljena iz OH) je eno izmed glavnih hranil, ki nam omogoča nastajanje antioksidantov, ki imajo ključno vlogo pri varovanju našega organizma pred škodljivci – prostimi radikali. Zato se ne bojte hidratov. Raje izberite kvaliteten vir le teh, in jih v kombinaciji z ostalimi hranili redno uživajte in tako poskrbite za ravnovesje in zdravje vašega sistema. Imate namreč le enega. 😉 Pa dober tek!

Tine Lavrenčič, triatlonec

 

Tine Lavrenčič je triatlonec in nekdanji svetovni prvak v dolgem triatlonu do 29 let. Zaključil je magistrski študij na Fakulteti za šport. Poleg tega, da je vrhunski triatlonec, vodi tudi uspešen trenerski posel, v katerem združuje svojo strokovnost in leta izkušenj pridobljenih na in izven tekmovanj.